یارانه نان حذف شد!!!!
قاتی پاتی
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید.امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد.




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 1994
بازدید کل : 213184
تعداد مطالب : 112
تعداد نظرات : 84
تعداد آنلاین : 1

نويسندگان
علی

 
دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 22:18 :: نويسنده : علی

 

 

یک سال پس از حذف یارانه نان:

۱ - بازی قدیمی و پر طرفدار « نون بیار کباب ببر » به دلیل تعارض با واقعیت موجود در جامعه و نداشتن نمود خارجی و تخیلی بودن آن از جمع بازی ها حذف و بازی « چندین سیخ کباب بیار تا بتونی لقمه نونی ببری » جایگزین آن شد .

۲ - شمار زندانیانی که به جرم سرقت نان از نانوایی ها دستگیر شده اند ، شمار فراریان از زندان ، شمار کاندیداهای انتخابات شهرداری ها و در نهایت شمار مراجعین به اداره ثبت احوال جهت تغییر نام خود به « ژان وال ژان » به شدت افزایش یافت .

۳ - کیفیت محصولات لبنی در کشور به علت کمیاب شدن نان خشک کپک زده در بازار جهت خوراندن به گاوها و در نتیجه تغذیه آن ها با علف تازه ، رشد چشمگیری داشته است .

۴ - محققان کشور موفق به ساخت دستگاهی موسوم به « لقمه نون زن » شدند . ویژگی مهم این دستگاه ، توانایی پخت لقمه نان های یکبار مصرف تک نفره جهت مصرف کنندگانی که توانایی خرید یک نان کامل را ندارند می باشد .

۵ - آمار بیکاری در کشور به شدت افزایش پیدا کرد . دلیل این امر حذف یکی از پر درآمدترین و پر طرفدارترین مشاغل موجود در کشور یعنی « نمکی » به دلیل عدم وجود ضایعات نان به جهت خورده شدن تمامی قسمت های نان توسط مردم بوده است .

۶ - قیمت مرغ در کشور به شدت کاهش یافت . این کاهش قیمت به دنبال افزایش میزان تولید مرغ که ناشی از حذف نمکی های تعویض کننده جوجه رنگی با دمپایی کهنه و در نتیجه تبدیل کلیه جوجه ها به مرغ در مرغداریها بوده است .

۷ - اسامی غذاهایی چون آبگوشت و اشکنه به دلیل آنکه خوردن آن ها نیاز به مقادیر زیادی نان دارد در صدر منوی غذای رستوران های درجه یک کشور قرار گرفت .

۸ - در طی مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان شهر مشهد برگزار شد ، آخرین ساندویچ سه نونه تولید شده در این شهر به بخش اسناد ارزشمند تاریخی موزه شهر مشهد منتقل گردید و برای همیشه به تاریخ پیوست ؛ در این مراسم خاطر نشان شد که از این پس کاغذ ساندویچ جایگزین نان آن خواهد بود !

۹ - اصطلاحات ، ضرب المثل ها و کنایاتی چون : نان بقیه را آجر کردن ؛ به نان و نوایی رسیدن ؛ به نان شب محتاج بودن ؛ از نان خوردن انداختن ؛ نان رساندن به کسی ؛ نان و بوقلمون خوردن ؛ یک نان بخور یک نان هم خیرات کن ؛ نان به نرخ روز خوردن ؛ نان خور اضافی ؛ یکسال بخور نون و تره صدسال بخور گوشت بره و امثالهم به جهت استفاده از واژه نان که موجب تبلیغ استفاده از کالاهای لوکس و تجملاتی می شود از سوی فرهنگستان زبان به کلی از زبان فارسی حذف گردید .

۱۰ - مرحوم سعدی توسط عناصر ماوراءالطبیعه موجود فیمابین دیار باقی و دیار فانی ، با توجه به وضع کنونی جامعه اصلاحیه بیت شعر خود را بدین مضمون منتشر نمود :

«ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند...تا تو تانی لقمه نانی به کف آری و سریعا بخوریش»



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: